17 vasario d., 2021

Neturint strateginės krypties klasterio gali nelikti vos per kelerius metus

Klasterių politikos įgyvendinimas reikalauja strateginio požiūrio ir nuoseklumo. Kokybiška strategija – kiekvieno klasterio, siekiančio išnaudoti inovacinį potencialą ir didinti konkurencingumą, veiklos pagrindas. Po 2020-ųjų iššūkių ir transformacijų, pastarasis pusmetis aktyvus strategijų peržiūrėjimo ir rengimo metas“, pabrėžia Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) įgyvendinamo „Inolink“ projekto vadovė Jolita Razumienė.

Pagal Vyriausybės patvirtintą koncepciją šiuo metu strategiją rengia pernai įkurtas Europos klasterių aljanse Lietuvą atstovaujantis nacionalinis klasterių tinklas. „Inolink“ organizuojamuose mokymuose su eksperto pagalba strategijas rengia arba peržiūri net 13 klasterių. Dar šešių – „iVita“, „Smart IT“, „Litek“, „LAuGEA“, „TOOLAS“ ir „SMART food“ – klasterių atstovai į strategijų rengimo niuansus gilinasi pernai startavusioje Baltijos jūros regiono klasterių „Cluster Manager Education“ programoje.

Netrukus pasibaigsiantį strateginiam valdymui ir tarptautinės verslo aplinkos iššūkiams skirtą antrąjį Baltijos jūros regiono „Cluster Manager Education“ programos modulį įgyvendina Suomijos Vaasa universitetas. Jame kompetencijas lavina 26 klasterių atstovai iš 9 Europos šalių.

Pastarojo modulio metu jie sutelkė dėmesį į konkurencinį pranašumą kuriančius strateginio valdymo gebėjimus, strategijos kūrimo, įgyvendinimo ir analizės įrankius. Savo žiniomis ir įžvalgomis apie klasterius ir inovacijų politiką dalinosi strateginio verslo plėtros ir tarptautinio strateginio valdymo ekspertai Marko Kohtamäki, Rodrigo Rabetino ir Tuomas Huikkola bei kviestinis lektorius iš konsultacinės kompanijos „Aluekehittämisen konsulttitoimisto MDI“ Tommi Ranta.

Efektyviam klasterio valdymui būtina atsirinkti tinkamiausius įrankius

Anot programoje dalyvaujančios sveikatos technologijų klasterio koordinatorės Dianos Vertelkienės, „iVita“ veika jau ne pirmus metus, todėl strategiją ir aiškias jos kryptis turi. Pastaroji kasmet peržiūrima ir atnaujinama.

Ryškiu tarptautiniu klasteriu siekiančiai tapti „iVitai“ priklauso 21 organizacija. Sukauptas techninis, mokslinis bei vadybinis potencialas sudaro puikias prielaidas ir galimybes į ekonominę naudą, konkurencingumo didinimą bei plėtrą orientuotai klasterio veiklai.

„Strategic Management and International Business Environment“ modulio mokymuose įgavome platesnį strateginių analizės įrankių suvokimą. Lektoriai pateikia apibendrintą informaciją, o gilintis į įrankius ir jų pritaikomumą reikia patiems. Kadangi modulis labiau orientuotas į verslą, ne visi pristatomi įrankiai tinka klasteriams, turime atsirinkti“, –teigia D. Vertelkienė.

Jai pritaria ir Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacijos (LAuGEA) koordinatorius Andrius Rakickas: „Iš patirties jau žinome daug dalykų. Mokymų metu juos atgaminame ir perleidžiame per savo patirtį. Svarbiausia, kad po mokymų kiltų minčių, ką daryti geriau. Pateikiama informacija naudinga ir pačioms įmonėms, todėl mokymų informacijos paketu dalinsimės su savo nariais. Pristatyta įvairių įrankių – vieni pritaikomi vieniems, kiti kitiems“, –planuoja 27 su auto pramone susijusias Lietuvos įmones bei mokslo atstovus jungiančios asociacijos vadovas ir priduria, kad kaip automobilio ratui pakeisti reikalingas konkretus veržliaraktis, taip ir klasterio valdyme – būtina atsirinkti tinkamiausius įrankius.

Mokymuose dalyvaujantis klasterio koordinatorius sako, kad nuo 2014 metų veikiantis klasteris strategiją rengė pats, o MITA ir Lietuvos inovacijų centro konsultantai padėjo ją „apšlifuoti“: „Eina jau septinti metai, pokyčiai vyksta. Strategija tik dėl dokumento mums nereikalinga – ir klasteriui, ir jo fasilitatoriui, ir įmonėms reikia aiškumo. Be krypties – dveji-treji metai ir klasterio gali nelikti. Todėl kasmet strategiją peržvelgiame, įsivertiname, kaip sekėsi, nusimatome, kur judėsime toliau ir susiplanuojame ateinantį laikotarpį“.

2020-ieji LAuGEA išskirtiniai tuo, kad teko pristabdyti didžiąją dalį planų, pavyzdžiui, verslo misijas ir parodas. „Supratome, kad organizacijai būtinas lankstumas, strategija turėtų trumpėti iki 3 metų ir, žinoma, nereikia prisirišti prie užrašytų žingsnių, nes situacija gali nebeleisti daryti to, kas buvo suplanuota, arba tai gali būti paprasčiausiai nebeefektyvu. Visgi, periodas parodė, kad tikslui pasiekti yra alternatyvūs būdai. Gruodį dalyvavome Šanchajuje, Kinijoje vykusioje hibridinio formato parodoje. Buvo gera pradžia – išsiaiškinome, kaip parodos veikia nuotoliniu būdu, koks jų efektyvumas, supratome, kaip joms ruoštis ir į ką atkreipti dėmesį“, – pasakoja A. Rakickas, neabejojantis, kad dalis parodų tokios ir liks pandemijai pasibaigus.

Kovą dalyvių laukia „Digitalization in Business“ modulis

Kovo mėnesį klasterių vadovai tarptautines studijas tęs KTU EVF Skaitmenizavimo mokslo grupės komandos vystomame modulyje „Digitalization in Business“, kuris taip pat bus organizuojamas nuotoliniu būdu.

Jau pirmosiomis mokymų dienomis jie turės galimybę susipažinti ne tik su geriausiomis skaitmetizavimo praktikomis versle, tačiau ir išbandyti skaitmeninius įrankius, atrasti skaitmeninių technologijų panaudojimo galimybes savo klasterių verslo modeliuose arba sukurti inovacijas. Be to, siekiant užtikrinti unikalią mokymų patirtį dalyviams, KTU komanda įgalins susipažinti ir su robotizacijos procesais iš arti.

Tarptautinė fasilitatorių komanda, pasitelkusi įvairius skaitmeninius įrankius, sustiprins klasterių vadovų tarpusavio bendravimą ir diskusijas. Fasilitatorių vaidmuo mokymuose yra itin svarbus, nes tai leis užtikrinti įdomų ir įtraukiantį mokymų formatą. Sėkmingus skaitmeninės komunikacijos „receptus“ klasterių vadovams atskleis mokymų platformos partneriai „Salesforce”.

Daugiau informacijos apie mokymų programą: https://www.clustereducation.com

 

 

 


Kitos naujienos

03 kovo d., 2021

Naujoji klasterių plėtros koncepcija atvėrė galimybes mūsų šalyje – kuriama nauja strategija, kiekybę keičia kokybė

Klasteriai – kas tai? Kaip aiškina Lietuvos klasterių tinklo vadovė Kristina Šermukšnytė-Alešiūnienė, klasteriai nuo kitų bendradarbiavimo formų skiriasi tuo, kad…

24 vasario d., 2021

Inovatyvaus lietuviško maisto produktų gamintojų užnugaris – stiprus klasteris

Parduotuvės lentynoje pastebėjęs inovatyvų lietuvišką maisto produktą mažai kas susimąsto, kokių sąlygų reikėjo jam sukurti. Ir tik retas, rinkdamasis funkcinį…

02 vasario d., 2021

Kauno biurų rinka metus pradeda su griausmu: „Blaster“ keliasi į verslo centrą BLC

Pandemijos sujauktą metų pradžią žymi vienas didžiausių sandorių Lietuvos biurų rinkoje. Verslo centrą BLC Kaune plėtojanti SBA nekilnojamojo turto bendrovė…

01 vasario d., 2021

Sveikinimai Lietuvos inovacijų centrui (LIC)

Sveikiname MITA ir projekto „InoLink“ partnerį – LIETUVOS INOVACIJŲ CENTRĄ – su 25 gimtadieniu! Linkime neblėstančio įkvėpimo ir energijos skatinant Lietuvos ekonomikos…