Automobilių dalių gamintojai susibūrė į klasterį
„Bendraujame su didžiulėmis korporacijomis, kurios pastaruoju metu pasaulyje jungiasi, stambėja ir mažina tiekėjų skaičių. Automobilių detales gaminančios Lietuvos bendrovės yra mažos – 10 mln. Lt ar geriausiu atveju 100 mln. Lt metinė apyvarta tarptautinėje šios pramonės arenoje yra labai maži pinigai. Todėl pavieniui mūsų gamintojams beveik neįmanoma prasibrauti į tiekėjų gretas“, – pasakoja Tomas Jaskelevičius, „Arginta Engineering“ verslo plėtros direktorius ir minėto klasterio valdybos pirmininkas.Baltijos automobilių detalių klasteris vienija 13 verslo įmonių ir 2 mokymo įstaigas – Kauno technologijų universitetą ir Kauno automechanikos mokyklą.
Bendra klasterio narių metinė apyvarta pernai siekė 203 mln. EUR (700 mln. Lt), darbuotojų skaičius – apie 2.000.
„Dalis bendrovių dirba tik su Rusijos rinka, kitos – tik su Vakarais. Dalis šiam klasteriui priklausančių įmonių konkuruoja – gamina panašias detales. Tačiau klasteris įgauna didelį ekonominį svorį ir įmonės supranta, kad jam priklausydamos turi žymiai daugiau galimybių gauti užsakymų iš didelių užsienio užsakovų“, – sako Darius Lasionis, VšĮ „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius.