Birželio 21 d., 2018

Gleb Maltsev: 3 vadovų prisistatymo įpročiai tarptautiniuose renginiuose

Birželio 7 d. įvyko trečiasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) koordinuojamo projekto „InoLink“ tematinio ciklo renginys klasteriams. Jo metu sėkmės receptais ir efektyvaus dalyvavimo tarptautiniuose renginiuose taisyklėmis su Lietuvos klasteriais dalinosi komunikacijos ekspertas Gleb Maltsev iš Estijos, kuris pažėrė netikėtų patarimų ir įžvalgų.

„Mane nustebino Lietuvos klasteriuose veikiančių įmonių įvairovė ir spektras: nuo išmanaus maisto iki automobilių, inžinerijos, plastikų ir sveikatinimo. Aš nežinojau, kad Lietuvos įmonės yra kone Švedijos bankų IT stuburas ir net neįsivaizdavau, kokio lygio Lietuvos lazerių ir mikroskopų galimybės – jie naudojami net Harvardo tyrimų laboratorijose“, – po pažinties su vietiniais klasteriais stebėjosi Fundwise investitorių paieškos platformos bendraįkūrėjas G. Maltsev.

Norite investicijų grąžos – investuokite į klasterio atstovą

Vien turėti kuo didžiuotis neužtenka – reikia mokėti savo pasiekimus ir pajėgumus pristatyti. Vis didėjantis Lietuvos klasterių dėmesys tarptautiškumo plėtrai, aktyvėjantis dalyvavimas užsienio renginiuose ir partnerių paieškos mugėse neišvengiamai formuoja naujų kompetencijų poreikį. Dalyvavimas įvairiuose renginiuose reiškia investicijas, o šių investicijų grąža ypač svarbi ekosistemoje, kurioje klasterių nauda dar tik pradedama atrasti.

„Atmetus visus mažiau reikšmingus faktorius, svarbiausias resursas tarptautiniuose renginiuose ir kontaktų mugėse yra žmonės, dalyvaujantys šiuose renginiuose. Mano patarimas – investuokite į jų apmokymus, komunikacijos įgūdžių lavinimą, kuris nenusileistų tarptautiniam lygmeniui. Jeigu klasterio koordinatorius negebės įkvepiančiai pristatyti turimų idėjų, tai puikiai paruošta dokumentacija ar krūva gerai sukonstruotų argumentų nepadės“, – apie investicijų grąžos didinimą tarptautiniuose renginiuose kalbėjo G. Maltsev.

Trys taisyklės ir jų istorija

Estas G. Maltsev ruošia kalbėtojus tokiems tarptautiniams renginiams kaip Slush, Latitude59, TechChill ir LOGIN. Paklaustas apie pagrindines klaidas, kurias daro partnerių ar investitorių ieškantys klasterių ir įmonių atstovai jis pasidalino istorija. Anot G. Maltsev, jis ilgą laiką grynino penkias „pardavimo” (iš angl. kalbos „pitch“) taisykles. Po vieno iš LOGIN renginių Vilniuje jis skubėjo į oro uostą ir teturėjo 5 minutes interviu su žurnalistu apie TOP 5 klaidas.

„Tai privertė sukoncentruoti viso gyvenimo išmoktas pamokas į kelis sakinius žurnalistui taip, kad žurnalistas turėtų ką publikuoti, o skaitytojai galėtų atsiminti“, – pasakojo G. Maltsev. Jo nuomone, trys iš šių taisyklių yra itin svarbios kiekvienam klasteriui vadovaujančiam vadovui ar įmonei, besiruošiančiai tarptautinei mugei:

  1. Detalės svarbiau nei skambūs žodžiai: parodykite, o ne pasakykite. Važiuojant į tokius didžiulius tarptautinius renginius su tūkstančiais konkurentų ir dalyvių, pavyzdžiui, Hanoverio mugė, papasakoti įsimintiną istoriją nenaudojant tokių žodžių kaip „inovatyvus”, „unikalus” ar „pažangiausias“ yra viena iš kėbliausių užduočių vadovui ar inžinieriui. Šie žodžiai naudojami, nes taip lengviau išsireiškti ir visi kiti daro tą patį. Norint išsiskirti iš minios, reikia išsamiai išanalizuoti faktus, kurie yra įdomūs auditorijai and juos panaudoti pasakojant istoriją.
  2. Parodykite save prieš parduodami save: tai turi būti asmeniška. Žodis „pažeidžiamumas“ (vis dar mokausi kaip jį ištarti lietuviškai) yra pagrindinė ašis, padedanti užmegzti ryšį tarp žmonių tarptautinėse parodose, mugėse. Todėl svarbu parodyti, kas jūs ir kas jums iš tikrųjų yra svarbu. Tam reikia savianalizės ir bent penkiskart užduoti sau klausimą „kodėl?“.
  3. Mokykitės kalbėti natūraliai. Aukščiausias pardavimo/pristatymo kalbos ( „pitch“) lygis, kai nepastebimai susilieja improvizacija su išmoktu turiniu. Tik labai maža dalis kalbėtojų gali pasiekti stadiją, kai gali laisvai ir gerai improvizuoti, tačiau visi kiti gali iš anksto pasiruošti savo 30 sekundžių kalbą. Ją reikia sąmoningai mokytis ir repetuoti. Norint sukurti naujus kalbėjimo įpročius ir įgūdžius gali prireikti 30-90 valandų kalbos rašymui ir praktikai prieš auditoriją.

Apie tematinius renginius

Tematinis renginys „Efektyvaus dalyvavimo tarptautiniuose renginiuose taisyklės“ buvo skirtas projekto  „InoLink“ brandinamų klasterių atstovams. „InoLink“ yra ES priemonės „Inogeb LT“ projektas, kurį MITA vykdo kartu su Lietuvos inovacijų centru. Projekto tikslas – skatinti įmonių jungimąsi į klasterius, didinti klasterių brandą, skatinti augimą bei tarptautinį bendradarbiavimą. Projektas ir jo veiklos yra finansuojami Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.


Gegužės 30 d., 2019

Automobilių pramonės guru pasidalino rinkos įžvalgomis su lietuviais

Lietuvoje neseniai lankėsi įtakingas automobilių pramonės ekspertas, Frankfurto Automechanika tarptautinės parodos direktorius Olaf Mußhoff.  Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacijos…

Skaityti daugiau

Gegužės 28 d., 2019

Europos klasterių konferencija Bukarešte: Lietuvos klasterių asociacija pasirašė memorandumą

Gegužės 14-16 d. Bukarešte vyko vienas iš svarbiausių Europos klasterių bendruomenės renginių – Europos klasterių konferencija. Į šeštąjį kartą Europos…

Skaityti daugiau

Balandžio 19 d., 2019

Klasteriai ir sveikos gyvensenos ekspertai dalinosi žiniomis apie racionalią mitybą ir fizinį aktyvumą

Balandžio mėn. 12 d. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) ir Lietuvos inovacijų centras (LIC) kartu su sveikatos technologijų klasteriu…

Skaityti daugiau

Balandžio 17 d., 2019

Kvietimas teikti pasiūlymus doktorantūros temų atrankos konkursui

Lietuvos mokslo taryba, įgyvendindama Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą projektą „Doktorantūros studijų plėtra“, skelbia kvietimą teikti pasiūlymus doktorantūros temų…

Skaityti daugiau