Klasteris – tai įmonių ir (arba) mokslo ir studijų institucijų bei kitų subjektų laisvanoriška santalka, funkcionuojanti partnerystės principu, kurios nariai, veikdami kartu siekia padidinti sukuriamą pridėtinę vertę.
Sritys, į kurias klasterio dalyviai nukreipia savo veiklą:
- Informacija ir komunikacija
- Bendradarbiavimas
- Mokymai ir kvalifikacijos kėlimas
- Inovacijos ir technologijos
- Bendra rinkodara
- Tarptautinė plėtra, partnerystė su kitais klasteriais
- Lobizmas
Klasterių plėtros tikslai Lietuvoje:
- Didinti konkurencingumą, efektyvinant vertės kūrimo grandinę, nukreipiant veiklas į bendrų produktų kūrimą, eksporto didinimą;
- Didinti konkurencingumą, kuriant aukštesnės pridėtinės vertės produktus bei įsijungiant į tarptautinius MTEPI
tinklus.
Daugiau apie dabartinę klasterių situaciją Lietuvoje, naują klasterių sampratą ir klasterizacijos plėtros tikslus skaitykite Lietuvos klasterizacijos plėtros koncepcijoje 2017.