Kas yra klasteris?
Klasteris – tai įmonių ir (arba) mokslo ir studijų institucijų bei kitų subjektų laisvanoriška santalka, funkcionuojanti partnerystės principu, kurios nariai, veikdami kartu siekia padidinti sukuriamą pridėtinę vertę.
Sritys, į kurias klasterio dalyviai nukreipia savo veiklą:
- Informacija ir komunikacija
- Bendradarbiavimas
- Mokymai ir kvalifikacijos kėlimas
- Inovacijos ir technologijos
- Bendra rinkodara
- Tarptautinė plėtra, partnerystė su kitais klasteriais
- Lobizmas
Klasterių plėtros tikslai Lietuvoje:
- Didinti konkurencingumą, efektyvinant vertės kūrimo grandinę, nukreipiant veiklas į bendrų produktų kūrimą, eksporto didinimą;
- Didinti konkurencingumą, kuriant aukštesnės pridėtinės vertės produktus bei įsijungiant į tarptautinius MTEPI
tinklus.
Daugiau apie dabartinę klasterių situaciją Lietuvoje, naują klasterių sampratą ir klasterizacijos plėtros tikslus skaitykite Lietuvos klasterizacijos plėtros koncepcijoje 2017.
Jungimosi į klasterius nauda
- Veiklos sinergija
- Bendro tiekimo galimybės
- Lengviau ir pigiau gauti specializuotą informaciją
- Lengviau išeiti į kitas rinkas: bendras marketingas ir pardavimas
- Galimybė vykdyti didelius užsakymus, dalyvauti pirkimo konkursuose
- Geresnės sąlygos inovacijoms
- Konkurencija vidaus ir tarptautinėse rinkose – klasterio įmonės pasižymi didesniu konkurencingumu
- Kvalifikuota darbo jėga (specialistų rengimo ir kvalifikacijos didinimo institucijos kur kas labiau suinteresuotos bendradarbiauti su verslo įmonių grupe, įsiklausyti į kolektyvinius įmonių poreikius ir pageidavimus)
Klasteriai labiausiai reikalingi vidutinėms ir smulkioms verslo įmonėms, kad jos turėtų sąlygas konkuruoti tuo, ką jos sugeba daryti geriausiai