Kas yra klasteris?

Klasteris – tai įmonių ir (arba) mokslo ir studijų institucijų bei kitų subjektų laisvanoriška santalka, funkcionuojanti partnerystės principu, kurios nariai, veikdami kartu siekia padidinti sukuriamą pridėtinę vertę.

Sritys, į kurias klasterio dalyviai nukreipia savo veiklą:

  • Informacija ir komunikacija
  • Bendradarbiavimas
  • Mokymai ir kvalifikacijos kėlimas
  • Inovacijos ir technologijos
  • Bendra rinkodara
  • Tarptautinė plėtra, partnerystė su kitais klasteriais
  • Lobizmas

Klasterių plėtros tikslai Lietuvoje:

  • Didinti konkurencingumą, efektyvinant vertės kūrimo grandinę, nukreipiant veiklas į bendrų produktų kūrimą, eksporto didinimą;
  • Didinti konkurencingumą, kuriant aukštesnės pridėtinės vertės produktus bei įsijungiant į tarptautinius MTEPI
    tinklus.

Daugiau apie dabartinę klasterių situaciją Lietuvoje, naują klasterių sampratą ir klasterizacijos plėtros tikslus skaitykite Lietuvos klasterizacijos plėtros koncepcijoje 2017.

Jungimosi į klasterius nauda

  • Veiklos sinergija
  • Bendro tiekimo galimybės
  • Lengviau ir pigiau gauti specializuotą informaciją
  • Lengviau išeiti į kitas rinkas: bendras marketingas ir pardavimas
  • Galimybė vykdyti didelius užsakymus, dalyvauti pirkimo konkursuose
  • Geresnės sąlygos inovacijoms
  • Konkurencija vidaus ir tarptautinėse rinkose – klasterio įmonės pasižymi didesniu konkurencingumu
  • Kvalifikuota darbo jėga (specialistų rengimo ir kvalifikacijos didinimo institucijos kur kas labiau suinteresuotos bendradarbiauti su verslo įmonių grupe, įsiklausyti į kolektyvinius įmonių poreikius ir pageidavimus)

Klasteriai labiausiai reikalingi vidutinėms ir smulkioms verslo įmonėms, kad jos turėtų sąlygas konkuruoti tuo, ką jos sugeba daryti geriausiai

 

Kuriantiems klasterį