25 birželio d., 2019

Renginyje autoverslo atstovams – raginimas bendradarbiauti ir didinti konkurencinį pranašumą

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kartu su Lietuvos inovacijų centru (LIC) ir  Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacija (LAUGEA) birželio 12 d. sukvietė automobilių pramonės profesionalus į konferenciją-kontaktų mugę „Autoservisai: tinklų nauda ir galimybės“.

Be Lietuvos verslininkų, pranešimus skaitė ir renginyje dalyvavo Nexus Auto atstovai iš Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos, pasaulyje gerai žinomų prekinių ženklų YUASA ir WOLF atstovai iš Didžiosios Britanijos ir Belgijos, svečiavosi autoverslo atstovai iš Latvijos ir Estijos.

„Globalizacijos procesai pastebimi ne tik autodetalių antrinėje rinkoje, tačiau ir kitose sferose, todėl Lietuvos autoverslo atstovams buvo stengiamasi atskleisti pridėtines vertes, kurias jie, kaip automobilius taisančių įmonių savininkai, gautų susijungę į bendrą servisų tinklą. Bendras klientų aptarnavimo standartas, bendra rinkodaros ir išorinės komunikacijos strategija, aukštus standartus atitinkantys Nexus Academy techniniai mokymai – tai tik nedaugelis įrankių, kuriuos servisai gautų būdami grupėje”, – renginio temos aktualumą komentavo LAUGEA klasterio koordinatorius Andrius Rakickas. Pasak LAuGEA klasterio bei Nexus Automotive Nordic Baltic atstovų, būtent šios išvardintos sritys autoverslininkams leistų įgyti konkurencinį pranašumą prieš rinkoje atskirai veikiančius autoservisus.

Priežasčių bendradarbiauti – ne viena

Andriaus Rakicko teigimu, regionuose veikiantys autoverslininkai dažniausiai negali sau leisti vykdyti akcijų ar kitų skatinimo priemonių, kurios jiems leistų prisivilioti daugiau klientų. Pasidalinus naštą, grupėje veikiantiems autoverslo atstovams atsivertų kitos galimybės. Bendras aptarnavimo standartas galutiniam klientui leistų garantuoti, kad nuvykus į bet kurį Lietuvos regioną ir taisant transporto priemonę, ji bus sutaisyta profesionaliai ir už protingą kainą.

„Ne paslaptis, kad iki šiol Lietuvoje didžioji dalis mažesnių autoservisų vis dar veikia šešėlyje. Tokiu būdu atimami klientai iš šioje srityje skaidriai veiklą vykdančių autoservisų. Lietuvoje nėra nei vienos asociacijos šalies mastu, kuri gintų autoverslininkų teisėtus interesus ar skatintų diskusiją, kaip būtų galima kovoti su šešėliu. Tai daroma pavienėmis pastangomis. Kol vyriausybė tik svarsto galimų pakeitimų direktyvas, LAuGEA klasteris ir Nexus Automotive Nordic Baltic atstovai autoverslininkams siūlo alternatyvą – vienytis į grupę ir tokiu būdu ne tik vykdyti bendras marketingo strategijas, suvienodinti autoservisų išorę, vidų, autošaltkalvių aprangą, tačiau iškilus tam tikriems probleminiams klausimams – spręsti juos drauge ir tokiu būdu prisidėti prie jų verslo augimo ir problemų sprendimo operatyvumo”, – bendradarbiavimo naudas vardino A. Rakickas.

 

Autoparko jaunėjimas Lietuvoje kuria naujus iššūkius

Renginio metu diskutuota apie svarbią tendenciją Lietuvoje – autoparko jaunėjimą. Ekspertai prognozuoja, kad su šiuo iššūkiu jau netrukus susidurs visi autoservisai.

„Iš vienos pusės, atrodo, viskas idealu: automobiliai naujesni, CO2 emisija mažėja, visi gyvename sveikiau, važinėjame saugesnėmis transporto priemonėmis. Iš kitos pusės – autoverslininkams tai bus didžiulis iššūkis, kuomet naujiems automobiliams net pakeisti patį elementariausią akumuliatorių be specialių įrankių bus tiesiog neįmanoma”, – pranašavo LAUGEA klasterio vadovas A. Rakickas.

Anot jo, šiai problemai jau siūlomi sprendimai, kurie atskleidžia tinkle kuriamą pridėtinę vertę. Pavyzdžiui, Nexus tinklui priklausanti Nexus Automotive Academy būtent tam ir yra įsteigta, kad paruoštų autoservisuose dirbančius autošaltkalvius, suteiktų jiems reikalingas žinias ir įrankius, kurie padėtų įveikti jau netolimoje ateityje užkoduotus iššūkius. Kiekvienas NexusAuto tinklui priklausantis autoservisas gali pasinaudoti Nexus Academy teikiama nauda ir tokiu būdu ne tik kelti savo darbuotojų kvalifikaciją, tačiau ir užsitikrinti, kad ateityje bus pasiruošęs aptarnauti net ir naujausius automobilius.

 Apie renginį ir organizatorius

Renginys finansuotas iš projekto „InoLink“ lėšų. „InoLink“ yra ES priemonės „Inogeb LT“ projektas, kurį MITA vykdo kartu su Lietuvos inovacijų centru. Projekto tikslas – skatinti įmonių jungimąsi į klasterius, didinti klasterių brandą, skatinti augimą bei tarptautinį bendradarbiavimą. Projektas ir jo veiklos yra finansuojami Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Lietuvos autodalių gamintojų ir eksportuotojų asociacija (LAuGEA) – verslo klasteris, veikiantis nuo 2014 m. ir vienijantis 19 su automobilių pramone susijusių Lietuvos įmonių bei mokslo atstovų. Klasterio įmonėse ir organizacijose dirba 1.700 darbuotojų, siūloma 175.000 produktų, vyksta eksportas į daugiau nei 90 pasaulio šalių, o bendra metinė apyvarta – daugiau kaip 120 mln. Eur.

 

 


Kitos naujienos

29 lapkričio d., 2022

InoLink: projektas baigiasi, pagalba tęsiasi

Klasteriams skirtas projektas „Inovacijų tinklaveikos skatinimas ir plėtra (InoLink)“ skaičiuoja paskutines savo dienas. Inovacijų agentūros koordinuojamas projektas veikė net šešerius…

24 lapkričio d., 2022

Klasterių bendruomenė Lietuvoje: sutaupykite 5 darbo metus

Artėjant metų pabaigai Lietuvos klasterių bendruomenė jau šeštąjį kartą susibūrė į tradicinį Baltijos klasterių forumą. Jo metu užduotas dalyvio klausimas…

10 lapkričio d., 2022

Svarbiausias metų renginys – jau greitai

Klasterių narius ir besidominčius klasterių veikla lapkričio 22 d. kviečiame į 6-ąją kasmetinę konferenciją ir partnerių paieškos renginį  Cluster Forum…

13 spalio d., 2022

Geriausia šių metų Europos klasterio koordinatorė: klasteriai yra ekonomikos variklis

Prestižiškiausią Europoje klasterių vadovams suteikiamą įvertinimą savo svarba galima prilyginti Oskarams kino indutrijoje.  Praėjusią savaitę vykusios Europos klasterių konferencijos metu…